В Європу на зимовій гумі – особливості законодавства різних країн
Зимова подорож до європейських країн – чудова ідея, щоб відпочити, змінити місце обстановки, «перезимувати», вирушити на навчання або роботу. Про те, що потрібно оформити зелену картку на автомобіль ви напевно вже знаєте, а ось які вимоги до зимового «перевзування» в різних країнах знайомі не всім. Дізнаємося, особливості законодавства в європейських державах.
На яких колесах їздять Європою?
Загалом у європейських країнах можливе використання кілька типів шин:
- Зимова – в неї прийнято «взувати» авто при настанні температури нижче 7 градусів тепла. Відрізняється малюнком на протекторі з властивостями збереження еластичності для скорочення гальмівного шляху.
- Шипована – застосовується для більш складних умов, продиктованими зимою, забезпечує ще більш краще зчеплення з дорожнім покриттям.
- Ланцюги на колеса – вони в основному призначені для екстремальних умов і буквально «вгризаються» в поверхню.
Кожен вид має свої особливості і може негативно впливати на дорожнє покриття. Тому в кожній країні є свої правила використання гуми, регламентовані законодавством. Порушення їх – веде до штрафу.
Зимові шини
Їх застосування, звісно, насамперед залежить від кліматичних особливостей країн, а також самого дорожнього покриття.
Не обов’язкові
У таких державах:
Великій Британії, Франції, Греції, Швейцарії, Грузії, Угорщині, Нідерландах, Польщі, Португалії та Туреччині.
Обов’язкові в певний час
У кожній країні вказується свій часовий проміжок, в якому використовують зимові шини:
Австрії, Естонії, Ісландії, Латвії, Литві, Молдові, Румунії, Словаччині, Словенії, Фінляндії, Чехії, Чорногорії, Швеції, Естонії та Чорногорії.
Іноді використовуються
Залежно від регіону і погодних умов дозволяються або рекомендуються в:
Італії, Болгарії, Данії, Іспанії, Німеччині, Норвегії.
Шиповані шини
До них у Європі намагаються не вдаватися, в основному їх дозволяють у певні періоди року або за складної погодної ситуації.
Дозволені без особливих умовностей тільки в Австрії, Великій Британії, Греції, Грузії.
Ланцюги
Як уже йшлося, це вид екстремального «взування», тому практично у всіх країнах дозволені або на певних ділянках, позначених спеціальними знаками, або під час ожеледиці чи налипання снігу.
Які вимоги в Європі до зимової гуми?
Крім вимог до виду шин, у більшості європейських країн стежать і за їхньою якістю:
- Насамперед вона має бути відносно новою, в хорошому стані, без дефектів.
- Рекомендоване маркування на бічній стороні – M+S, що означає поліпшені характеристики на бруді з мрякою.
- Мінімальна глибина протектора – може бути 3 мм як у Словаччині зі Словенією, 4 мм як у Туреччині, Латвії, Сербії, Болгарії або 5 мм для Швеції.
- Тоннаж машини також важливий, може відігравати роль, чи важить авто більше 3,5 т або менше.
- Для більших авто можуть знадобитися шини 3PMSF, наприклад, у Фінляндії, Франції, Швеції.
Як бачимо, немає нічого складного, щоб вирушити в зимовий круїз Європою. Достатньо лише оформити зелену картку на автомобіль і дотримуватися норм, визначених у кожній конкретній країні, яку будете проїжджати.